Uczucie głodu

Większość z nas doświadczyła przytłaczającej zrzędliwości, która przejmuje kontrolę, gdy zbyt długo nie mamy jedzenia. Okazuje się, że jest trochę nauki, aby wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje. Oto, co powinieneś wiedzieć i jak możesz pomóc swoim klientom poradzić sobie z uderzeniem wieszaka.

Oficjalna definicja wieszaka to “uczucie lub przejaw gniewu z powodu głodu”. Jako ludzie, mamy wybór, aby słuchać naszego głodu. Jednak w naszym intensywnym i zbyt częstym życiu często ignorujemy ten sygnał, który czeka zbyt długo, aby nakarmić nasze puste żołądki. Odpowiedzią ciała na ignorowanie jest spowodowanie reakcji emocjonalnej (takiej jak lęk i stres) w celu przyspieszenia reakcji. Im dłużej ciało jest pozbawione, tym większa jest reakcja emocjonalna.

Ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że żołądek i mózg są połączone ze sobą, a część komunikacji jest związana z sygnałami głodu i sytości. W badaniu opublikowanym w Proceedings of National Academy of Sciences naukowcy odkryli korelację między głodem, uczuciem gniewu i niskim poziomem cukru we krwi. Zasadniczo, kiedy zbyt długo trwa między posiłkami, poziom cukru we krwi spada, sygnalizując uwolnienie kaskady hormonów.
Hormony związane z wieszakiem

Ghrelin

Grelina jest hormonem produkowanym w żołądku, który pobudza uczucie głodu. Może również wywoływać lęk w mózgu, w którym zaczyna się wieszak. Kiedy jesteś głodny, jesteś bardziej zirytowany i bardziej świadomy swoich emocji, ponieważ wzmacnia to dążenie do pożywienia i zaspokojenia potrzeb żywieniowych. Uwalnianie się greliny powoduje głód i powinno być motywacją do rozpoczęcia pożywienia. Kiedy jesz, grelina znika, podobnie jak niepokój. Jeśli jednak ten sygnał głodu zostanie zignorowany, może spowodować zakłócenie innych hormonów w twoim ciele.

Kortyzol i adrenalina

Niski poziom cukru we krwi wyzwala również uwalnianie hormonów związanych ze stresem, takich jak kortyzol i adrenalina. Gdy te dwa hormony rosną, ciało przechodzi w reakcję walki lub ucieczki. Stąd efekty wieszaka wyrażane są mentalnie, emocjonalnie i fizycznie.

Kiedy jesteś głodny, kora przedczołowa nie działa z dużą wydajnością. Może to wpływać na osobowość, samokontrolę, planowanie, a nawet tymczasowo wyłączać pamięć długoterminową. Emocjonalnie, twój umysł zaczyna odczuwać niepokój i stres. Może to doprowadzić do utraty cierpliwości i skupienia, a nawet działać nienormalnie. Fizycznie zwiększa się tętno, ciśnienie krwi i oddychanie.

Neuropeptyd Y

Jeśli nadal będziesz ignorować grelinę i wzrost poziomu kortyzolu i adrenaliny, twoje ciało przejdzie w tryb paniki i doświadczycie wieszaka w jego pełnych efektach. W tym momencie ciało uwalnia neuropeptyd Y, który, jak stwierdzono, powoduje, że ludzie zachowują się bardziej agresywnie wobec osób wokół nich. Dodatkowo, ten neuropeptyd stymuluje przyjmowanie pokarmu z preferencją dla szybko trawionych węglowodanów. Wreszcie, uwalnianie neuropeptydu Y zwiększa motywację do jedzenia dużych ilości pokarmu, a także opóźnia czas, jaki potrzebuje pokarm, aby poczuć się usatysfakcjonowanym. W skrócie, wieszak powoduje, że masz większy niż normalny apetyt, szczególnie na węglowodany, więc kończysz się przejadaniem.
Prawdziwe efekty wieszaka

Przykład # 1: Jedno badanie, które przyciągnęło uwagę kilka lat temu, wykazało, że sędziowie mają mniejszą szansę na ustanowienie łagodniejszych zdań, im bliżej jest obiad. Okazuje się, że ich głód doprowadził do zawieszenia, co wpłynęło na ich umiejętności decyzyjne.

Przykład # 2: Klasyczne badanie par małżeńskich poprosiło ich o wbicie szpilek w “lalki voodoo”, które reprezentowały ich bliskich, aby odzwierciedlić ich gniew. Odkryli, że kiedy ludzie mieli niższy poziom cukru we krwi, im więcej szpilek włożyli do swoich lalek. Oooo!

Jak zapobiegać wieszakowi

Być świadomym

Posłuchaj wskazówek. Jeśli zauważysz, że jesteś bardziej rozdrażniony, przyczyną może być głód. Zrób sobie przerwę i znajdź przekąskę, która przyczynia się do zdrowego odżywiania. Większość ludzi nie powinna spędzać więcej niż cztery do pięciu godzin między posiłkami. Ten typ zdrowego odżywiania pomoże złagodzić twój głód i zrównoważyć poziom cukru we krwi, aby zapobiec jeżdżeniu emocjonalnym rollercoasterem wieszaka.

Być przygotowanym

Trzymaj przekąski pod ręką, które są przyjazne dla podróżujących, więc masz je łatwo dostępne. Przekąska powinna zawierać mieszankę węglowodanów, białek i tłuszczów. Węglowodany pełnoziarniste o dużej zawartości błonnika (5 gramów lub więcej na porcję) podnoszą poziom serotoniny, aby zwiększyć poziom cukru we krwi, podczas gdy włókno utrzymuje pełny żołądek. Białka i tłuszcze są trawione wolniej, aby zapewnić Ci wytrzymałość i sprawić, że poczujesz się dłużej. Posiadanie własnego zapas zdrowych i świeżych produktów żywnościowych w zasięgu ręki, będzie mniej kuszące, aby pozwolić sobie na mniej zdrowe jedzenie, które brakuje odżywienia, którego pragnie twoje ciało.

Nasi partnerzy:

https://staryswiat.com.pl/
https://staryswiat.com.pl/sitemap.xml
https://redsms.pl/
https://redsms.pl/sitemap.xml
https://www.redsonia.pl/
https://www.redsonia.pl/sitemap.xml


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.