Smak tęczy: 6 kolorowych, przyjaznych dzieciom pomysłów na posiłek

Nigdy nie zapomnę tej nocy, kiedy mój pierwszy duży dzień w przedszkolu był naprawdę duży; Zamierzałem uczcić tę okazję zdrowszą, domową wersją jego ulubionego fast foodu. Z zadowoleniem ugotowałem kilka paluszków z kurczaka (oczywiście z naturalnymi panierkami z całych ziaren) i kilka pieczonych w piekarniku frytek. Deser był jogurtem waniliowym zwieńczonym kawałkami banana.

Mój entuzjazm zmalał, kiedy je zgłosiłem. Pewnie, udekorowałem piekło ze szczęśliwego posiłku, ale wynik był wciąż smutnym beżowym rezultatem, pozbawionym odżywczej różnorodności (i wizualnego zainteresowania). Czy dlatego chciałem zasilić mojego syna z tak doniosłej okazji? Tej nocy zobowiązałem się do serwowania znacznie bardziej kolorowych potraw.
Jedzenie według koloru

Specjaliści od żywienia powiedzą, że najlepszym sposobem zapewnienia dziecku dużej różnorodności składników odżywczych jest podawanie tęczy owoców i warzyw. Kolor twoich produktów dostarcza wskazówek na temat ich wartości odżywczej: czerwone wybory wydają się być wysokie w zwalczaniu raka, likopen, pomarańczowe i żółte wybory są bogate w beta-karoten i tak dalej. Kolorowe talerze również dodają wizualnego zainteresowania, sprytny chwyt, który zachęca twoją małą do zjedzenia. Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci zacząć.
Kolorowe pomysły na posiłek

Płatki owsiane z dodatkami: Zacznij od zdrowej miseczki irlandzkiego owsa, najzdrowszej odmiany na półkach. Mieszaj w asortymencie suszonych lub świeżych owoców. Wrzuć trochę orzechów, migdałów lub siemię lniane, aby zwiększyć zdrowy tłuszcz, w tym wzmacniające mózg omega kwasy tłuszczowe. Wskazówka: Przygotuj wolno gotujący się irlandzki owies przez noc w naczyniu do garnka na porcje bez stresu.

Sałatka z tęczy: Zacznij od posiekanej lub cienko pokrojonej w plasterki marchewki, czerwonej papryki, ogórka (lub cukinii) i każdego innego warzywa, które Twoim zdaniem będą jeść, a następnie wrzuć do ulubionego domowej roboty vinaigrette. W przypadku azjatyckiej flary, wrzuć sos z oliwy i olejków sezamowych, czosnek, starty imbir i odrobinę sosu sojowego.

Kebaby z owocami: wszystko smakuje lepiej na kiju. Cube lub pokroić różnorodność kolorowych owoców i nici na albo stępione szaszłyki albo mieszadła do kawy. Podawać razem z dipem jogurtowym lub śmietankowym.

Letni makaron: wrzuć gorący, ugotowany makaron z sauté cukinią, cebulą i grzybami. Wymieszaj posiekaną, pieczoną paprykę i szpinak. Przykryjcie, dopóki zielenie się nie zwiędnie, a następnie skończcie z jakimś serem feta i mżawką zdrowej na serce oliwy z oliwek.

Hummus faces: Toast z pita z całych ziaren lub angielski muffin, a następnie z warstwą humusu. Użyj różnorodnych warzyw do zaprojektowania „twarzy”. Bądź kreatywny. Użyj oliwki do oczu, pomidorowego klina do ust, rozdrobnionej marchewki do włosów i tak dalej.

Roll-upy w stylu Veggie: Zacznij od tortilli z całych ziaren z warstwą sera śmietankowego (wskazówka: wymieszaj ser śmietankowy z odrobiną avocado dla zdrowego przypalenia). Na wierzchu z drobno pokrojonymi warzywami. Zroluj tortillę i ułóż na plasterki „pinwheels” lub „ślimaki”. Aby poczuć słodki smak, wymień warzywa na świeże lub suszone owoce.
Strategie dla wybrednych zjadaczy

Jeśli kolorowe talerze nie skłaniają twojego dziecka do jedzenia warzyw, spróbuj innego podejścia. Jeśli podajesz sałatkę z pizzy, twoje dziecko jest o wiele bardziej prawdopodobne, że zapełni ją. Zamiast tego proponuj różnorodne warzywa z dipem podczas przygotowywania kolacji, aby ograniczyć niezdrową konkurencję. Rozważ także włączenie dziecka do przygotowywania posiłków: wybierz produkty razem, a następnie zachęć dziecko do pomocy w przygotowaniu i podawaniu. Zaangażowanie dziecka w kuchnię to pewny sposób na rozniecenie ich kulinarnych zainteresowań.


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.