Pokarmy bogate w białko

Weganizm zyskuje na popularności na całym świecie. Weganie stosują dietę opartą na roślinach, która unika mięsa i produktów mięsnych, nabiału i produktów mlecznych, a także wszystkich produktów rafinowanych i przetworzonych. Powszechną troską wielu osób stosujących dietę wegańską jest to, że mogą one nie mieć wystarczającej ilości białka . Jednak wielu ekspertów w dziedzinie zdrowia i dietetyków zgadza się, że dobrze zaplanowana dieta wegańska może zapewnić wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Mając to na uwadze, istnieje kilka pokarmów roślinnych, które zawierają znacznie więcej białka niż inne. A diety wysokobiałkowe mogą promować siłę mięśni, sytość i utratę wagi. Oto lista bogatych w białko produktów wegańskich, które możesz uwzględnić w codziennej diecie.

Utrata wagi: wegańskie źródła pokarmów białkowych
1. Quinoa

Quinoa jest jednym z najzdrowszych i najbardziej wszechstronnych składników, które można wykorzystać do przygotowywania ciekawych potraw. Ziarno jest pełne składników odżywczych, które sprawią, że będziesz chciał włączyć je do swojej diety. Według książki Healing Foods autorstwa DK Publishing House, „lekkostrawna komosa ryżowa jest kompletnym źródłem białka i dobrym źródłem przeciwzapalnych, jednonienasyconych i omega-3 kwasów tłuszczowych”. Ziarno zdrowe dla serca, znane jest z obniżania „niezdrowego” cholesterolu i zawiera wysoki poziom przeciwutleniaczy. Wypróbuj te interesujące receptury oparte na quinoa w domu.

2. Tofu

Tofu to wszechstronny, wegański substytut twarogu, wytwarzany przez koagulację mleka sojowego. Przypominający swojego mlecznego odpowiednika – paneer, tofu powstało w starożytnych Chinach około 2000 lat temu. Tofu jest doskonałym źródłem aminokwasów, wapnia i żelaza. Niski poziom kalorii i bogaty w białko, tofu jest cennym pożywieniem dla wegan. Niektóre badania sugerują, że oprócz tego, że są bogate w mikroelementy, pomaga to również w zmniejszaniu złego cholesterolu (LDL). Oto lista 11 pysznych przepisów na tofu.

3. Nasiona

Nasiona stanowią znaczącą część codziennej diety dla większości z nas. Od spożywania garści z nich jako przekąski w ciągu dnia lub posypywania ich ulubionym deserem, zapewniają odpowiednią ilość chrupkości na każdy posiłek. Mogą być małe, ale są skarbnicą wielu korzyści zdrowotnych. Nasiona takie jak nasiona słonecznika, nasiona lnu, nasiona chia i nasiona konopi są doskonałym źródłem białka wegańskiego. Ale to nie to, te chrupiące przysmaki są wypełnione zdrowymi tłuszczami, jednonienasyconymi kwasami tłuszczowymi, błonnikiem pokarmowym i substancjami fitochemicznymi, z których wszystkie są pokarmem dla utraty wagi.

4. Soczewica

Soczewica jest skarbnicą różnych niezbędnych składników odżywczych. Są pełne białka i zawierają dobre ilości błonnika. Mogą również pomóc zmniejszyć ryzyko różnych chorób. Są one używane w różnych potrawach, od świeżych sałatek po obfite zupy i pikantne dalsy. Oto lista soczewic, które możesz dodać do diety odchudzającej .

Włącz te bogate w białko wegańskie produkty do swojej diety i zobacz rezultaty! Jeśli znasz inne bogate w białko wegańskie potrawy, poinformuj nas o tym w poniższym komentarzu.

http://www.pandasc.pl/
http://www.planszowadabrowa.pl/
http://www.gamesworld.com.pl/
http://uzyrafy.pl/
http://www.ajma.pl/
http://pansolo.pl/


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.