Kompletny przewodnik do pieczenia bezglutenowego

Sztuka pieczenia podąża różnymi metodami i trendami. Produkty wegańskie, bezglutenowe, beztłuszczowe, bez cholesterolu i bez konserwantów to niektóre z opcji, które ludzie rozważają przy zakupie lub wypieku. Gluten to ogólna nazwa białek występujących w pszenicy (jagody pszenicy, durum, semolina (rawa), orkisz, farina,) żyto, jęczmień i pszenżyto – skrzyżowanie pszenicy i żyta. Gluten pomaga zachować formę, działając jak klej, który łączy jedzenie. Gluten powoduje zapalenie w małych jelitach osób z celiakią. Dieta bezglutenowa jest potrzebna, ponieważ pomaga kontrolować objawy przedmiotowe i podmiotowe oraz zapobiega powikłaniom celiakii.

Bezglutenowe pieczenie może być trudne. Można odwołać się do książki kucharskiej lub wykonać poniższe czynności:

Przed rozpoczęciem należy dokładnie umyć ręce, powierzchnie robocze i sprzęt, a także unikać glutenu w przypadku składników zawierających gluten, jeśli kuchnia nie jest bezglutenowa.
Zacznij od polowania na receptury o wysokiej zawartości wilgoci, takie jak produkty wykonane ze śmietany. Pieczywo i ciastka, które są wilgotne, są dobrym wyborem, aby spróbować bezglutenowe.
Cukier również ma wilgoć, więc wypróbowanie przepisu o niskiej zawartości cukru może nie być najlepszym pomysłem. Zamiast tego można stosować naturalne słodziki, takie jak miód, syrop klonowy lub słodkie składniki, takie jak banan.
Inne rodzaje mąki bezglutenowej obejmują mąkę amarantową, maranta, brązową i białą mąkę ryżową, mąkę gryczaną, mączkę kukurydzianą, ciecierzycę lub mączkę z garbanzo, skrobię ziemniaczaną, mąkę z sorgo, jowar, bajrę, ragi, soję, owies, mąkę z tapioki lub skrobia. Należy pamiętać, że wiele z tych mąki nie jest idealnych do użycia na własną rękę. Mieszanie wariacji mąki bezglutenowej razem powoduje, że produkt jest lepiej smakujący.
Czy obejmują mąki z nasion i orzechów, takie jak mielony migdał, nerkowiec, orzeszki ziemne i siemię lniane.
Użyj mieszanki mąki bezglutenowej jako substytutu zamiast zwykłej mąki zwykłej w proporcji 1: 1.
Zrób własną mieszankę mąki za pomocą 3 części białej lub brązowej mąki ryżowej, 2 części skrobi ziemniaczanej / tapioki 1 skrobia jednoczęściowa.
W przypadku pieczywa / ciasta na pizzę dodaj 1 łyżeczkę gumy ksantanowej na 1 szklankę bezglutenowej mieszanki mąki. W przypadku ciast i ciastek dodaj połowę łyżeczki. z ksantanu na 1 filiżankę bezglutenowej mieszanki mąki.
Jeśli nie tolerujesz gumy ksantanowej lub gumy guar, spróbuj użyć łuski psyllium (Isabgol).
Podczas pieczenia z mąką bezglutenową spróbuj pokonać ciasto na dłużej, ponieważ zwiększy to strukturę ciasta. Może być konieczne odstawienie ciasta na 30 minut przed pieczeniem.
Produkty bezglutenowe wymagają więcej zaczynu, więc używaj więcej proszku do pieczenia i sody oczyszczonej. Ale pamiętaj, aby użyć bezglutenowego proszku do pieczenia.
Zwiększyć wanilię i inne przyprawy, aby uzyskać najlepszy, najpełniejszy smak w pieczywie bezglutenowym.
Bezglutenowe wypieki łatwo się kruszą. W związku z tym mniejsza wielkość porcji ułatwiłaby ich obsługę i poprawienie ich wyglądu. Możesz pójść po małe ciasteczka, babeczki i małe bochenki chleba.
Pokonanie ciasta przez nieco dłuższy czas i odstawienie ciasta może pomóc w poprawie struktury gotowego produktu.

Bezglutenowe pieczenie jest dobrodziejstwem dla wielu osób, które nie tolerują glutenu. Przy odrobinie troski, cierpliwości i niektórych eksperymentów ludzie mogą nadal cieszyć się upieczonymi smakołykami, zamiast sprawiać, że są to okazjonalne uczty!

http://www.brugo.pl/
http://www.twojaprawda.pl/
https://dogin.pl/
https://redsms.pl/
https://staryswiat.com.pl/
https://www.redsonia.pl/


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.