Jak zmienić swoje ulubione jedzenie wegetariańskie

Istnieje wiele logicznych powodów, aby jeść wegetariańskie i istnieje wiele ewolucyjnych powodów, dla których ludzie pragną mięsa. Istnieją jednak kreatywne i smaczne sposoby na zahamowanie pożądania mięsa i uzyskanie białka, którego potrzebuje twoje ciało, bez faktycznego jedzenia mięsa. Dla tych, którzy niedawno zwrócili się w stronę wegetarianizmu lub przez jakiś czas byli wegetarianami i szukają nowych pomysłów na gotowanie, tutaj znajduje się lista sześciu smacznych i łatwych do przygotowania substytutów mięsa, które pomogą zmienić wegetariańskie ulubione potrawy.
Substytut mięsa # 1 – Jackfruit

Jackfruit

Ten niesamowity i stosunkowo nieznany owoc z Indii jest bogaty w białko, potas i witaminę B, co czyni go nie tylko przekonującym sobowtórem dla mięsa, ale także zapewnia taką samą wartość odżywczą.

Jak z niego korzystać: Pulled pork od kilku lat jest gorącym trendem na profesjonalnej scenie kulinarnej, ponieważ, cóż, smakuje niesamowicie. Wegetarianie mogą zająć się działaniem (bez zatykania tętnic), używając jackfruit jako substytutu w wciągniętych daniach z wieprzowiny.

Jak ją przygotować: Najważniejszą częścią przygotowania jest znalezienie zielonego jackfruit. Często jest sprzedawany w puszkach, o wiele lepszej opcji niż wlewanie do domu gigantycznego, bulwiastego owocu. Idź do jackfruit w wodzie lub w solance, a nie w syropie.

Po opłukaniu i pocięciu kawałków zielonego owocu, przypraw go przyprawami z grilla.
Podsmaż trochę cebuli i jalapeños, jeśli chcesz ją ostro przyprawić i dodaj jackfruit do garnka.
Dodaj około kubka bulionu warzywnego, przykryj i gotuj, aż płyn zostanie wchłonięty.
Wyjmij jackfruit z patelni saute i rozprowadź na blasze do pieczenia, rozbijając włókna szpatułką, tak aby przypominała wciągniętą wieprzowinę.
Piec w piekarniku 350 stopni przez około 20 minut.
Usuń i wrzuć z wegańskim sosem barbecue.
Dodaj go do bułki z wybranym przez ciebie slawem i BAM! Masz już jakiegoś wegetariańskiego szpikulca.

Gdzie go znaleźć: sklepy azjatyckie lub karaibskie i niektóre duże supermarkety.
Substytut mięsa nr 2 – soczewica

Soczewica jest częścią rodziny motylkowatych, która obejmuje również fasolę i groch. Rośliny strączkowe często naśladują mięso pod względem poziomu białka, konsystencji i smaku. Soczewica, w szczególności, jest doskonałym sub-in do potraw, które wymagają mięsa mielonego, i są niezwykle nisko tłuszczowe, ale bogate w błonnik, żelazo i białko.

Jak z niego korzystać: hamburgery z soczewicy (grillowane lub smażone na patelni) przygotowują szybką, łatwą i pożywną kolację dla świadomej restauracji.

Jak to przygotować: Istnieje kilka różnych sposobów na stworzenie hamburgera z warzywami strączkowymi, ale oto nasze ulubione:

Ugotuj soczewicę w bulionie warzywnym, z 2 szklankami bulionu do każdej filiżanki soczewicy.
Wymieszać ze smażoną cebulą i szpinakiem, doprawić kminkiem, solą i pieprzem.
Dodaj do soczewicy razem z około szklanką bułki tartej i jajkiem.
W przypadku opcji bezglutenowej należy użyć mąki kukurydzianej zamiast bułki tartej.
Jeśli idziesz weganem, możesz pominąć jajo, które pomaga lepiej związać miksturę.
Niech mieszanina ostygnie, a następnie uformuj paszteciki.

Gdzie go znaleźć: soczewica jest popularna i znajduje się w większości sklepów spożywczych.
Substytut mięsa # 3 – Marynowane grzyby

Grzyby marynowane

Grzyby po ugotowaniu mają konsystencję przypominającą mięso i przybierają piękny smak umami, gdy marynowane są w sosie sojowym i octu z wina ryżowego. Są one wypełnione witaminą D, błonnikiem, potasem i selenem, minerałem rzadko występującym w owocach i warzywach, ale niezbędnym do prawidłowej czynności wątroby. Szczególnie grzyby Shiitake znane są ze swojej mięsistej konsystencji i pikantnego smaku.

Jak z niego skorzystać: Następnym razem, gdy chcesz dodać trochę pizazza do sałatki, spróbuj dodać te marynowane grzyby. Są świetnym stand-in dla kurczaka lub innych form białka, które zazwyczaj występują w sałatce z kurczaka Cobb, Caesar lub Azji.

Jak to przygotować: Grzyby mogą być marynowane w dowolnej kombinacji oleju, octu, ziół i przypraw. Oto nasza propozycja dla grzybów w stylu azjatyckim, które używają sosu sojowego, octu z wina ryżowego, oleju sezamowego, mielonego czosnku i soli.

Około 2 kg. z grzybów zajmie około kubka ryżu wino, 4 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki oleju i 3 ząbki czosnku.
Najpierw zmieszaj marynatę, a następnie dodaj do pojemnika z grzybami.
Grzyby mogą być krojone lub, jeśli są wystarczająco małe, wkładać całe do pojemnika.
Najlepiej pozwolić im marynować przez noc. Ze względu na ocet, mogą one być przechowywane w lodówce przez około dwa tygodnie (jeśli nie zostaną po raz pierwszy zjedzone!)

Gdzie można go znaleźć: Chociaż grzyby guzikowe i crimini są łatwe do znalezienia, baw się eksperymentować z różnymi rodzajami grzybów, które można znaleźć w azjatyckich supermarketach i sklepach ze zdrową żywnością. Spróbuj chaneterelles (znany ze złotego koloru) lub borowików, mniejszy kuzyn do portabello.
Substytut mięsa / sera – orzechy

Orzechy

Orzechy są niesamowicie wszechstronne i mogą dodać dodatkowe ilości białka i zdrowego tłuszczu, które sprawiają, że wegetariańskie danie jest kompletnym posiłkiem. Orzechy nerkowca, migdały i orzechy są prawdopodobnie najłatwiejsze do znalezienia orzechów o największej wszechstronności. Migdały mają 6 gramów białka na uncję, a także są bogate w błonnik, witaminę E i żelazo. Orzechy nerkowca są szczególnie dobrym źródłem niezbędnych minerałów, takich jak cynk, potas, mangan i żelazo.

Jak go używać: ser nerkowca w wegańskiej lasagne.

Jak to przygotować: nie tylko wegetarianin, ale także weganin, nerkowiec “ser” tworzy kremowy, pyszny substytut w pikantnych potrawach, które zwykle wymagają dużej ilości mleczarstwa. Wpisz: wegańska lasagna! Ser nerkowca jest niebywale łatwy do wykonania.

Moczyć surowe orzechy nerkowca przez kilka godzin w wodzie (upewnij się, że nerkowce są całkowicie przykryte), a następnie odcedź.
Umieścić w maszynce z odrobiną soku z cytryny, solą i pieprzem, do smaku i puree do uzyskania gładkości.
Może być konieczne dodanie wody w zależności od tego, jak gęsty byłby Twój “ser”.
Ułóż się między arkuszami lasagne i bezmięsnym sosem pomidorowym, a otrzymasz szybką i łatwą wegańską lasagne.

Gdzie go znaleźć: Surowe orzechy nerkowca można znaleźć w większości sklepów ze zdrową żywnością i niektórych sklepach spożywczych. Uwaga: Możesz zrobić nerkowiec z prażonymi nerkowcami, ale działają lepiej (i są bardziej odżywcze) w surowej postaci.
Substytut bulionu – Miso

Miso

Przez długi czas smak był podzielony na cztery wąskie kategorie: słodki, słony, kwaśny i gorzki. Dopiero około sto lat temu japoński profesor chemii odkrył piąty smak: Umami. Umami jest przyjemnym, pikantnym smakiem, który wynika z rodzaju aminokwasu powszechnie występującego w, jak się domyślacie, mięsie i rybach. Ale, szczęśliwie dla wegetarian, znajduje się również w miso, japońskiej paszy wytworzonej z fermentowanej soi. Stosowany jako przyprawa do wielu potraw, miso zawiera również białko, witaminę B2, witaminę E, witaminę K, żelazo i wapń.

Jak z niego korzystać: Miso zapewnia odpowiednią przyprawę dla tych, którzy chcą tego pikantnego smaku w bezmięsnym bulionie.

Jak to przygotować: bulion Miso jest łatwy do przygotowania i oh – tak łatwo dostosować do podniebienia.

Zagotuj wodę do kubka, a następnie dodaj zieloną cebulkę i garść warzyw do wyboru.
Dusić, aż warzywa się ugotują, a następnie dodać czubatą łyżkę pasty miso.
Wypróbuj różne rodzaje pasty miso (czerwone, zielone lub białe), aby zobaczyć, który rodzaj najlepiej pasuje do twojego rosołu.

Gdzie go znaleźć: w sekcji zdrowej żywności lub azjatyckiej sekcji żywności w większości dużych sklepów spożywczych.
Substancja smakowa – Smak aromatyczny

Smoke Flavouring

Jeśli jest jedno jedzenie, które może złamać wegetariańskie mięso, to prawdopodobnie bekon. Jest to dymny smak (i ​​zapach!) Znaleziony w boczku i innych potrawach z grilla, które przynoszą wegetarianom bieganie. Ale, nie obawiaj się, jest sposób na dodanie smaków tego smaku do szerokiej gamy produktów spożywczych – i nie mówimy tylko o wegańskim boczku. Grillowanie warzyw na grillu na węgiel drzewny to pewny sposób na uzyskanie tego smoczego smaku w swoim życiu. Ale spróbuj eksperymentować z takimi składnikami jak sól wędzona, wędzony syrop klonowy (tak, istnieje) i wędzona papryka. Płynny dym, zasadniczo kondensacja pary wodnej z wędzonego drewna, jest inną opcją, jednak zawiera substancje rakotwórcze, dlatego najlepiej jest stosować go oszczędnie.

Jak go używać: wędzony syrop klonowy pieczone fasolki.

Jak to przygotować: możesz użyć dowolnego rodzaju fasoli, które chcesz z tym przepisem, ale świetnie smakuje fasola Północna lub fasola typu Navy. Dodaj fasole do puli, wraz z:

2 łyżki wędzonego syropu klonowego
Trzeci kubek piwa
Wystarczy kawałek cebuli (wystarczy jedna czwarta cebuli)

Dusić, aż cebula się zmięknie i cieszyć!

Gdzie to znaleźć: Wędzony syrop klonowy najlepiej można znaleźć online. Wędzoną sól można znaleźć w specjalistycznych sklepach spożywczych, a wędzoną paprykę można znaleźć w większości sklepów spożywczych.


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.