Food Trucks: najnowszy szał w świecie kulinarnym

Cateringowe ciężarówki i uliczne jedzenie nie mają najlepszej reputacji. W przeszłości można było liczyć na ciężarówki z jedzeniem, które podawały podejrzaną sałatkę z tuńczyka na nieświeżym białym pieczywie z wiotkiej sałaty i kawą, tak mocną, że mogłaby usunąć farbę z samochodu. Dzisiejsze samochody ciężarowe mają jednak odmienne podejście.
Street Food Pobiera Social

Inwazja “food truck” przejmuje amerykańskie zakątki ulic z Los Angeles do Nowego Jorku i Portland do Austin. Będąc już ulubieńcem pracowników fizycznych, ciężarówki żywnościowe przyciągają pokolenie technokratów z pokolenia Y, którzy śledzą nieuchwytne lokacje pojazdów spożywczych za pośrednictwem Facebooka, Myspace i Twittera. Plotka głosi, że śledzenie za pomocą GPS będzie dostępne zbyt wcześnie.

Alice Shin, szefowa kreatywnego sklepu kulinarnego i blogera Kogi BBQ donosi: “Przebiłam się … W ciągu dwóch minut wyglądałam jak Noc żywych trupów, kiedy widzisz zombie. Widziałam, jak wszyscy ci ludzie wychodzili z budynków w stronę ciężarówki, a oni wszyscy patrzyli na swoje telefony i BlackBerry … to było trochę fajne i przerażające. ”
Smakołyki na ciężarówkach

Nie ma ograniczeń co do rodzaju żywności, która jest obecnie sprzedawana z ciężarówek i wózków – milion dań z kurczaka; Koreańskie tacos z grilla; Indyjskie curry; Sushi; gofry; babeczki; kulki ryżowe; zwykłe, smakosze, przyjazne dla środowiska lub Black Angus, karmione trawą, organiczne burgery; taryfa przyjazna weganom; lody traktuje i deserów każdego rodzaju i pysznego projektu; i wkrótce żabie udka dzięki uprzejmości SF’s Chez Spencer.

I nic dziwnego, że wraz z lokalnymi przedsiębiorcami, gigantami korporacyjnymi, takimi jak Taco Bell, Duncan Donuts i Baja Fresh, jeżdżą pociągiem – lub ciężarówką. Nawet szefowie kuchni z Too Hot Tamales trafili na drogę z ciężarówką Border Grill.
Rozpoczęcie działalności Food Truck

Po co otwierać ciężarówkę lub wózek, zamiast otwierać restaurację? Dwa główne powody – zaczynają koszty, które mogą być znacznie niższe (zazwyczaj 10, a nie setki tysięcy za ciężarówkę), i marże zysku, które mogą być znacznie większe (szacunki prowadzą do 50 procent w przypadku samochodów dostawczych w porównaniu do 10 procent w przypadku restauracji ). W swoim artykule z sierpniowego wydania Wall Street Journal, Raymund Flandez oferuje następujące kroki, aby rozpocząć działalność w branży ciężarówek spożywczych:

Kup używaną ciężarówkę. Wybory obejmują zakup używanej ciężarówki i jej doposażenie, zakup nowej ciężarówki lub leasing. Biorąc pod uwagę, że nowa ciężarówka może kosztować od 100 000 do 120 000 USD, prawdopodobnie nie jest to najbardziej atrakcyjna opcja. Mniejsze, przenośne wózki spożywcze mogą być odpowiednie dla niektórych rodzajów żywności.
Znajdź dobrą lokalizację. Łatwiej powiedzieć niż zrobić! Jeśli kierowcy pojazdów ciężarowych nie mają dostępu do własności prywatnej, często są przetrzymywani jako zakładnicy według państwowych i lokalnych przepisów, rozporządzeń i rozporządzeń dotyczących miejsca, w którym mogą zaparkować, i na jak długo – jeśli mogą uzyskać zezwolenie lub licencję dostawcy w pierwsze miejsce.
Użyj technologii sieci społecznościowych. Prawdopodobnie najłatwiejszy z trzech kroków, biorąc pod uwagę, jak szybko kierowca ciężarówki może uzyskać i zaktualizować stronę na Facebooku, Myspace lub na Twitterze. Jest całkiem możliwe, że część atrakcji dla technologicznie rozumnego tłumu “bougie” jest fenomenem bycia “w stanie wiedzy”, gdy inni nie mają pojęcia.

Zanim powiesz “zarejestruj mnie”, są pewne dodatkowe rzeczy, których Flandez nie ukrywał. Istnieją przepisy regulujące przechowywanie, ubezpieczenie i bezpieczeństwo ciężarówek. A co ze wszystkimi ważnymi pozwoleniami i licencjami? NYC, na przykład, oferowało, według loterii, tylko 3100 licencji sprzedawcy żywności rocznie od 1979 r., Przy czym pierwszeństwo mają obecni sprzedawcy. Na liście oczekujących od 10 do 15 lat istnieje dobrze prosperujący czarny rynek, a sprzedawca może sprzedawać od 5 000 do 20 000 USD. A poza tym, jaka jest historia ze stażem pracy (na przykład szanowanie przestrzeni faceta, który sprzedaje tam tacos od 1982 r.) I czy bliskość złych restauratorów może powodować problemy? Wszystkie te rzeczy muszą być wzięte pod uwagę, zanim szefowie kuchni z aspiracjami do jedzenia na ulicy zaczną działać.

Czas z pewnością wskaże, czy samochody spożywcze są modne, trendy, szał, czy nowe urządzenia w krajobrazie restauracji Americana.


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.