Dieta wegetariańska: wszystko, co musisz wiedzieć o wegetarianizmie

Dieta wegetariańska staje się dziś popularna na całym świecie. W Indiach jedzenie wegetariańskie jest dominującym trendem od dziesięcioleci. Wegetarianizm jest wyborem dla milionów w naszym kraju, a fakty naukowe ustalają korzyści zdrowotne z tym związane. Składniki posiłku wegetariańskiego są związane między innymi z ochroną przed chorobami serca, nowotworami, cukrzycą i nadciśnieniem.

Diety wegetariańskie są różnego rodzaju; dieta wegetariańska lacto obejmuje mleko i produkty mleczne, wegetariańskie ovo obejmuje jaja i pomija produkty mleczne, wegetariańskie lakto ovo obejmuje zarówno produkty mleczne, jak i jaja, a dieta wegańska wyklucza wszystko, z wyjątkiem żywności pochodzenia roślinnego.

Dietetycznie wegetariańskie diety są odpowiednie dla zapewnienia dobrego odżywiania. Jedzenie sezonowych, lokalnie uprawianych potraw, zbóż, warzyw, owoców lub olejów zapewni zapobieganie niedoborom. Wegetarianie muszą tylko pamiętać, że kilka składników odżywczych, takich jak żelazo, witamina D , witamina B12, ma niedobór w żywności pochodzenia roślinnego. Omega-3, choć występuje w postaci ALA w orzechach włoskich, nasionach chia itp., Nie jest aktywną formą stosowaną przez nasz organizm. DHA i EPA, aktywne formy nie są dostępne w żywności pochodzenia roślinnego, a konwersja jest bardzo słaba. Suplementy dla każdego z nich należy przyjmować wyłącznie pod nadzorem lekarza.

http://www.grajcarnia.pl/
http://www.glus.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/
https://www.redsonia.pl/
http://zlotypionek.pl/


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.