6 wskazówek, jak jeść zdrowo w szkole

Ach, życie w college’u. To czas, który może być oznaczony przez fratowe przyjęcia, całonocne, bez reguł i (o tak) przyrost wagi. Podczas gdy istnieje spór, czy “student pierwszego roku 15” jest prawdziwym zjawiskiem, nie da się zaprzeczyć, że college jest po raz pierwszy, kiedy wielu młodych dorosłych dokonuje wszystkich własnych wyborów żywieniowych. Niestety, te wybory mogą być takie, które prowadzą do dodatkowych kilogramów i złego stanu zdrowia.

“Ważne jest, aby zdać sobie sprawę z tego, że jest to naprawdę pierwszy raz, kiedy zaczynamy samodzielnie podejmować decyzje dotyczące żywności”, powiedziała Megan Kniskern, kierownik odżywiania klinicznego w Rosewood Center for Eating Disorders w Tempe, Ariz. “Tak więc konieczne do zbadania rzeczy, które lubimy, a także do uznania, że ​​aby dobrze dbać o siebie, dobre odżywianie wymaga pewnego wysiłku. ”
1: Uważaj na jadalnię.

Bądźmy prawdziwi. Większość stołów szkolnych nie serwuje posiłków dla smakoszy, ale w zależności od planu posiłków może być źródłem niemal nieograniczonej ilości jedzenia. Ważne jest, aby nauczyć się dzielenia posiłków.

Zamiast pobierać jedzenie przez cały dzień, ogranicz odwiedziny do określonych porach dnia i skupiaj się na dobrze zaokrąglonych posiłkach. Polecamy zacząć od baru sałatkowego i przejść od tego miejsca. “Jedz z zachowaniem równowagi, różnorodności i umiaru. Tylko dlatego, że dostępna jest szeroka gama produktów spożywczych, nie oznacza to, że musisz jeść je wszystkie codziennie”, powiedziała Juliet Zuercher, zarejestrowana dietetyk i koordynator żywienia w Centrum Doświadczeń Timberline Knowls poza Chicago.

Jaime Seidner, dietetyk i profesor Miami Dade College, oferuje tę wskazówkę: “Użyj talerza sałatkowego, zamiast talerza obiadowego, aby pomóc kontrolować porcje”. Co więc powinno się na tym talerzu? Lokale gastronomiczne Campus są zwykle pakowane w smażone potrawy, ciężkie sosy i słodycze. I zbyt często uczniowie zaniedbują wizyty w barze sałatkowym, barze owocowym lub dodają warzywa do swojego talerza. To błąd, który może sprawić, że zawiesisz swoje obcisłe dżinsy na semestr.
2: Wypełnij mini-lodówkę zdrowymi przekąskami.

Oczywiście, nie będziesz robić całego jedzenia w jadalni. Przekąski są częścią życia, szczególnie na studiach. Ale nie wszystkie przekąski są sobie równe. Na szczęście istnieje wiele niedrogich i smacznych przekąsek, które nie zakłócą twojej próby zdrowego odżywiania. Ładowanie lodówki w akademiku dzięki zdrowszym smakołykom pozwala na kontynuowanie treningu maratońskiego, a także pomaga uniknąć nocnych wycieczek do jadalni.

W przypadku białek spróbuj niesolonych orzechów, jogurtu greckiego i masła orzechowego. W przypadku warzyw rozważ pomidory koktajlowe i marchewki dla dzieci. A granola bary, płatki owsiane i niektóre zboża mogą zapewnić wspaniałe źródła ziaren.

“Podczas podjadania, spróbuj podać pokarmy z przynajmniej trzech grup żywności, takich jak kanapka z masłem orzechowym, na pełnoziarnistym chlebie i jabłko z boku lub garść ciasteczek z trzema lub czterema kostkami wielkości kostki sera i bukietem winogron lub kije marchewkowe “zasugerował Sheehan-Smith.
3: Przestań jeść późno w nocy.

Bezmyślne jedzenie wydaje się osiągać szczyt późnym wieczorem. Niezależnie od tego, czy oglądasz film ze swoim współlokatorem, czy też stresujesz się nad jutrzejszym egzaminem, łatwo zacząć jeść i nie przestawać, dopóki nie zniknie całe jedzenie.

Przekąski późną nocą to nie tylko problem, ponieważ może prowadzić do przejadania się. Wielu ekspertów od odżywiania odradza jedzenie tuż przed pójściem spać, ponieważ to powoduje, że ciężar trawienia jest sprzeczny z dobranym snem. Co więcej, niektóre rodzaje żywności będą przechowywane w postaci tłuszczu. Obawy te nasilają się, gdy późna nocna przekąska to fast-food, jak to często bywa w przypadku studentów.

“Unikaj jedzenia późnym wieczorem – przekąsek, takich jak lody, frytki i pizza” – powiedziała Laura Moore, kierownik badań klinicznych w University Hospitals Case Medical Center. “Jedzenie późno w nocy jest niezdrowym wysokokalorycznym jedzeniem, które nie jest dobrze trawione, a kończy się dodatkowymi kaloriami, które przybierają na wadze.”
4: Obserwuj, co pijesz.

Nie mówimy tu tylko o alkoholu. Sok, soda, piwo i twardy alkohol są winowajcami przyrostu masy ciała w college’u. “Zazwyczaj” student pierwszego roku 15 “jest rezultatem upijania się”, powiedział Zuercher. “Być może, gdy jest to zgodne z prawem, w wieku legalnym pić alkohol w sposób odpowiedzialny”.

Dodaje dr Michael Nusbaum, dyrektor medyczny w Otyłości w New Jersey: “W tych piwach i mieszanych drinkach są setki, a nawet tysiące kalorii, jeśli myślisz o nich jak o tłuszczu, idąc w prawo do tych miejsc, w których najmniej chcesz jechać może wtedy ograniczysz spożycie alkoholu. ” Ponadto, gdy masz kilka drinków, łatwo zgubić skrzydełka z kurczaka, pizzę i inne pokarmy, które dobrze komponują się z alkoholem.

Booze nie jest jedynym płynem, który może podkopać zdrową dietę. Eksperci ostrzegają przed nadmiernym spożyciem napojów gazowanych, napojów energetycznych i misternych kawowych mikstur. To może nie być zabawne, ale woda naprawdę najlepiej nadaje się do nawodnienia i zdrowia.
5: Pomiń sesje studyjne w kawiarni.

W tym samym kierunku należy zachować ostrożność w miejscu planowania sesji lekcyjnych. Spotkanie w kawiarni, restauracji lub lokalnym barze może być łatwe, ale twoje ciało będzie ci wdzięczne, jeśli wybierzesz miejsce, w którym tłuste potrawy i napoje nie będą łatwo dostępne.

Jeśli zdecydujesz, że potrzebujesz trochę odświeżenia podczas nauki, pomiń podwójne mocha latte. “Aby ograniczyć liczbę pustych kalorii, zdecyduj się na wodę, herbatę lub napoje bez kalorii” – powiedział Adam Bornstein, dyrektor redakcyjny strony internetowej LIVESTRONG.com.

Inteligentny wybór napojów może również pomóc w utrzymaniu apetytu pod kontrolą. “Pozostań nawodniony” – powiedział Seidner. “Wiele razy nasze ciała mylą pragnienie z głodem, więc ładuj napoje o niskiej lub zerowej kaloryczności”. Innymi słowy, jeśli spuszczasz dużo wody, mniej prawdopodobne jest, że podczas nauki będziesz sprzątał chipsy i miskę salsy.
6: Przestań jeść fast food.

Od burritos tak dużych jak twoja głowa do subs dostarczonych do twoich drzwi dorm, campusy uczelni są magnesami dla fast foodów stawów wszelkiego rodzaju. Właściciele firm wiedzą, że studenci studiują na oponie w jadalni i często szukają szybkiej naprawy, gdy trafi głód.

Jednak miejsca z fast foodami są znane z bycia schroniskami niezdrowej żywności. Wygoda może być przyjemna, ale gdy wpadniesz w nawyk fast foodów, może ci się bardzo trudno zatrzymać. Naszą radą jest unikanie fast foodów. Nawet lepiej, trzymaj się jadalni dla większości posiłków i podejmuj mądre decyzje, gdy tam jesteś.

Doradza Seidnerowi: “Zacznij w barze sałatkowym z dużą ilością witamin, przeciwutleniaczy i błonnika i nie zostawiaj przed uderzeniem w owocową beleczkę – możesz wziąć dwa owoce do zrobienia Zrób miejsce dla pełnych ziaren, takich jak słodkie ziemniaki i soczewica na witaminy z grupy B i błonnik – są zwykle ukryte, więc pamiętaj, aby je znaleźć. ”

Dodatkowa wskazówka: znajdź aktywne hobby.

Zdrowe odżywianie może utrzymać przyrost masy ciała pod kontrolą, ale to tylko połowa równania. Powinieneś też być aktywny, jeśli chcesz optymalnego zdrowia.

Na szczęście życie w college’u ułatwia otrzymanie dziennej dawki ćwiczeń. Prawdopodobnie chodzisz już po całym kampusie, aby dostać się na zajęcia, a twoja szkoła może dać ci bezpłatne członkostwo w szkolnym centrum fitness. Poza tym istnieją sporty wewnętrzne i prawdopodobnie możesz wziąć udział w zajęciach z fizyki.

Poza utrzymaniem funtów, utrzymywanie kondycji w college’u może pomóc ci lepiej spać, zmniejszyć stres i ułatwić sobie radzenie sobie z nieuniknionymi wzlotami i upadkami, które towarzyszą Ci w pierwszym roku z dala od domu. A spalanie kalorii każdego dnia pozwoli Ci spędzić noc w mieście, nie martwiąc się, że będziesz nosić efekty na biodrach przez wiele miesięcy.

Wytyczne dotyczące zdrowego jedzenia na studiach są stosunkowo proste, ale od Ciebie zależy, czy wprowadzisz je w życie. Możesz zrozumieć, że zwyczaje (dobre lub złe), które zaczynasz w college’u, podążają za tobą do prawdziwego świata.


Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany.